Nettgiganten

Amazon

Satser på eksklusive klokker

INTERNASJONALE PLANER

I følge det amerikanske urmaker-tidsskriftet Horological Times, planlegger nettgiganten Amazon et samarbeid med flere eksklusive merker for  å selge deres klokker direkte fra Amazon´s netthandel. De utvalgte  merkene vil få sine egne sider på Amazon hvor kunder kan kjøpe og bestille direkte fra merket. Merkene vil også få tilgang til Amazon´s kundedatabase på f.eks. Amazone Pay, hvor forbrukernes tidligere kjøpshistorie og kjøpekraft kan brukes på direkte markedsføring. Amazon Pay er en av de største betalingsløsningene for nettbutikker rundt om, og brukes daglig av millioner av brukere.  Amazon vil styre lager og transport ut til kundene fra et nytt varehus som er under oppbygning i Arizona. Arizona er som kjent en stat med lave skatter for bedrifter.

Allerede har 12 produsenter i luksussegmentet gjort avtale med Amazon, men ingen merker eller navn har blitt gjort kjent for offentligheten enda. Mange lokale urmakere og AD´r i USA spår, som følge av dette, butikkdød i luksussegmentet innen klokker. Amazon har prøvd seg tidligere i luksussegmentet med nettsidene Endless.com og MyHabit.com med varierende hell.

I følge HT vil den nye plattformen kun være tilgjengelig i USA når den lanseres, men Amazon har planer om å rulle den ut internasjonalt. 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meld deg på vårt

Nyhetsbrev

Rull til toppen

Reparasjon av Jubilee og Oysterlenker

Verksted og Service